نوشته شده توسط : رضا گراف

وزنه بردار جوان کشورمان علاوه بر کسب ۳ مدال طلا در دسته فوق سنگین جوانان جهان، رکورد این رشته را هم جابجا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در مسابقات دسته فوق سنگین وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان در یونان، علیرضا یوسفی وزنه بردار کشورمان با مهار وزنه ۱۷۷ کیلوگرم مدال طلا گرفت. یوسفی در حرکت اول و دوم وزنه‌های ۱۶۶ و ۱۷۱ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت سوم با مهار وزنه ۱۷۷ کیلوگرم، فاتح مدال طلای این مسابقات شد.

* رده بندی حرکت یک ضرب:

۱- علیرضا یوسفی از ایران با رکورد ۱۷۷ کیلوگرم
۲- میرزابایف از ازبکستان با رکورد ۱۷۶ کیلوگرم
۳- تارانینکو از اوکراین با رکورد ۱۶۷ کیلوگرم

علیرضا یوسفی پس از کسب مدال طلا در یکضرب، با مهار وزنه ۲۳۹ کیلوگرم در حرکت دو ضرب علاوه بر کسب مدال طلای این حرکت و مدال طلای مجموع، رکورد تازه‌ای را نیز در مسابقات قهرمانی جوانان جهان به نام خود ثبت کرد.

مدال مجموع دسته ۱۰۹+ جوانان جهان با مجموع وزنه ۴۱۶ کیلوگرم به یوسفی تعلق گرفت.

کد خبر 5486841


:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا گراف

به گزارش خبرگزاری مهر، دوفصل‌نامه «نشانی» بازتاب فعالیت بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری در کشور و حاصل تلاش کارشناسان و مربیان ادبی این بخش است که هر شش ماه یک بار منتشر می‌شود.

دفتر سیزدهم «نشانی» (فصل پاییز و زمستان ۱۳۹۸) به صورت چاپی و دفتر چهاردهم (فصل بهار و تابستان سال ۱۳۹۹) به صورت الکترونیکی منتشر شده است.
فرزانه رحمانی انتخاب مطالب و گردآوری آثار این دوفصل‌نامه و ایمان اوجیان کار گرافیک و صفحه‌آرایی آن را بر عهده داشته‌اند.

دوفصلنامه «نشانی» شامل بخش‌هایی همچون؛ نامه‌های برگزیده اعضا و مربیان، شعرنامه، داستان‌نامه، کتاب‌نامه و نامه‌های ماندگار از بزرگان هنر و ادبیات است. هم‌چنین بخشی با عنوان «دلنامه» به معرفی اعضای قدیمی بخش مکاتبه‌ای، دل‌نوشته‌ها و خاطره‌های آن‌ها از دوران عضویت‌شان می‌پردازد، اعضایی که اکنون هر کدام جزء چهره‌های مطرح کشور در حوزه‌های ادبی، فرهنگی و هنری هستند.

در دفتر سیزدهم مطالبی همچون «رسیدن به شکوفایی و آگاهی» به قلم انسیه موسویان، «روش‌های درست‌نویسی و درست‌گویی در زبان» از جاوید فرهاد، شعرهایی از منوچهر آتشی، سعیده اصلاحی و مریم کرباسی نجف‌آبادی، داستان «دختر خاله‌ها» از جویس کارول اوتس، معرفی کتاب‌های «با احترام از طرف زرافه» و «پریدخت» به قلم فرزانه رحمانی، نامه‌های برگزیده اعضا و مربیان سراسر کشور، مکاتبه‌ی بین دو تن از مشهورترین نقاشان قرن نوزدهم؛ مونه و رنوار به قلم شکیب شیخی، دلنامه‌ای از بهناز ضرابی‌زاده نویسنده و مدیرکل استان همدان با مربی‌اش اسدالله شعبانی؛ شاعر به چشم می‌خورد.



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا گراف

استفاده از فرهنگ ایرانی راه‌ موفقیت در رقابت با بازی خارجی است

 

آرمان، بازی‌ساز رایانه‌ای معتقد است، استفاده از فرهنگ ایرانی و بومی‌سازی، یکی از راه‌های موفقیت و رقابت با بازی‌های خارجی است.

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته ادوارد تایلور (۱۹۱۷–۱۸۳۲) فرهنگ، مجموعه پیچیده‌ای از دانش‌ها، باورها، هنرها، قوانین، اخلاقیات، عادات و هرچه که فرد به عنوان عضوی از جامعهٔ خویش فرامی‌گیرد تعریف می‌شود. با چنین دیدی هر چیزی که در طول روز می‌بینید و می‌شنوید و هر کاری که می‌کنید کاری فرهنگی است و روی فرهنگ دیگر افراد جامعه نیز تأثیر می‌گذارد. به بازی‌های ویدئویی چه به چشم هنر، صنعت یا رسانه نگاه کنیم، نمی‌توانیم تاثیرش بر شکل‌دهی و الگوسازی حداقل خرده فرهنگ‌هایی که مخاطبانش از آن می‌پذیرند را انکار کنیم. بازی، چه در فرم ویدئویی و چه در فرم سنتی، کامل‌ترین و جامع‌ترین ابزار آموزشی است، در نتیجه در این حوزه تمرکز باید بر روی فرهنگ قرار گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا گراف

امکانات جدید شبکه شاد؛ از پخش زنده کلاسی تا آزمون ساز

 

شبکه شاد در سال تحصیلی جدید به یک پلتفرم آموزشی تبدیل شده است که امکانات خوبی را در اختیار دانش آموز و معلم قرار می‌دهد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، تاکنون بیش از ١٠ میلیون کاربر بدون هیچ مشکلی شبکه شاد جدید را نصب کرده اند و طی چند روز آتی سایر دانش‌آموزان و معلمان نیز می‌توانند نسخه جدید که قابلیت‌های آموزشی تعاملی فراوانی دارد را نصب نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا گراف

میزان پوشش کتاب های درسی کاردانی فنی‌ و حرفه‌ای اعلام شد

 

میزان پوشش کتاب های درسی آزمون ورودی دوره کاردانی پیوسته فنی و حرفه ای سال ۱۳۹۹ اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: برابر اعلام معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش مقرر شد، میزان پوشش کتاب های درسی آزمون ورودی دوره کاردانی پیوسته فنی و حرفه ای در آزمون ورودی سال ۱۳۹۹ به شرح ذیل اعمال شود:

الف - دروس پایه دهم و یازدهم به طور کامل مورد آزمون قرار می گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا گراف

غرفه سازی دکوراسیون داخلی طراحی سایت و سئو

 

تهران- شرکت «ایده طراحان کندو» به عنوان طراح و مجری غرفه‌های نمایشگاهی درتهران وشهرستان هاونمایشگاه های خارج ازکشور مشغول فعالیت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت ایده طراحان کندو؛به عنوان طراح و مجری غرفه‌های نمایشگاهی درتهران وشهرستان هاونمایشگاه های خارج ازکشوروبادارابودن گرید غرفه سازی از شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی با سابقه درخشان در زمینه برپایی غرفه و فعالیت های نمایشگاهی مشغول به فعالیت است.



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا گراف

مسابقه عکاسی «جاده ابریشم از دیدگاه جوانان» به عنوان یک برنامه آموزشی بصری و به منظور آشنایی با میراث فرهنگی مشترک در مسیر جاده ابریشم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقه عکاسی «جاده ابریشم از دیدگاه جوانان» به عنوان یک برنامه آموزشی بصری و به منظور آشنایی با میراث فرهنگی مشترک در مسیر جاده ابریشم برگزار می‌شود. این مسابقه در چهارچوب برنامه «جاده ابریشم و جوانان» سازمان یونسکو و نیز در راستای اهداف دهه بین المللی تقارب فرهنگها (٢٠٢٢- ٢٠١٣) اجرا خواهد شد.

هدف این مسابقه عکاسی تشویق جوانان کشورهای حوزه جاده ابریشم به شناخت میراث مشترک فرهنگی آن‌هاست. حوزه جاده ابریشم به مناطقی اطلاق می‌شود که در شرق و جنوب شرق آسیا با گذر از آسیای مرکزی، شبه قاره هند، استپ‌های روسیه، فلات‌های ایران و آناتولی، شبه جزیره عربستان، مناطق غربی و شمال آفریقا میان تانزانیا و مراکش و نیز مناطق شرقی و جنوب اروپا تا ایتالیا، فرانسه و شبه جزیره ایبری (اسپانیا و پرتقال) قرار دارند.

این مسابقه در نظر دارد عکاسی را به عنوان ابزاری برای بیان دیدگاه‌های مختلف نسبت به میراث مشترک و هویت جمعی اقوام و ملت‌های ساکن مناطق مختلف جاده ابریشم ترویج کند. در این راستا، این مسابقه مشوق جوانان برای استفاده از عکاسی به منظور معرفی اهمیت تاریخی جاده ابریشم است.

شرکت کنندگان در دو گروه سنی ١۴ تا ١٧ سال و ١٨ تا ٢۵ سال در مسابقه شرکت خواهند کرد. این در حالی است که شرکت کنندگان باید عکس هایشان را از طریق وبسایت مسابقه به دبیرخانه مسابقه ارسال نمایند. عکس‌های شرکت کنندگان در مسابقه توسط هیئت داوران بین المللی بررسی خواهند شد. بر این اساس مسابقه با مراسم اهدای جوایز پایان خواهد یافت. برندگان جایگاه اول یک دوربین عکاسی حرفه‌ای (همراه با لنز حرفه‌ای)؛ برندگان دوم یک دوربین نیمه حرفه‌ای؛ و برندگان سوم یک دوربین دیجیتال (استاندارد) دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، هر شش برنده دو گروه سنی مسابقه به مراسم اهدا جوایز دعوت خواهند شد.



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا گراف

مراسم معرفی برگزیدگان مسابقه نقاشی «شهری که من دوست دارم» همزمان با هفته ملی کودک در تالار ایران مؤسسه فرهنگی صبا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همزمان با هفته ملی کودک، عصر روز سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ تالار ایران موسسه فرهنگی صبا میزبان مراسم معرفی برگزیدگان مسابقه نقاشی کودکان تهران با عنوان «شهری که من دوست دارم» با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد.

اجرای این مراسم بر عهده اشکان خطیبی بود. وی در ابتدا بیانیه هیات داوران مسابقه نقاشی «شهری که من دوست دارم» را خواند.

سپس جوایز برندگان رتبه سوم و دریافت کنندگان مدال برنز معرفی شدند. در این بخش ارسلان زارعی ۴ ساله، رهام ندرلو ۵ ساله، رونیا چمنی ۵ ساله، ماهان صبوری ۵ ساله، آوا بیک ۷ ساله، درنیکا ذاکری‌خطیر ۷ ساله، پریناز نوروزی ۸ ساله، سارینا روحی مهدیزاده ۸ ساله، آنیتا عبدی ۸ ساله، ماهد آقایی شهربابکی، النا حبیبی ۹ ساله، رادین مزرعی‌نوهدانی ۱۰ ساله، پانیذ ذوالقدر ۱۱ ساله، فاطمه نصیری ۱۱ ساله، سعید جعفرپناه ۱۲ ساله، صبا فخیمی ضمیر ۱۲ ساله، شاهده چهارمحالی ۱۳ ساله، رامینه بهمنی ۱۴ ساله و بشراسادات راستگو مدال برنز دریافت کردند. آنیتا عبدی و مهیا و مهسا نیز در این بخش مدال برنز گرفتند.

در ادامه و بعد از پخش تصاویری کوتاه درباره مسابقه نقاشی «شهری که من دوست دارم»، محمدرضا جوادی‌یگانه معاون اجتماعی شهرداری تهران گفت: بچه‌ها در نقاشی‌هایشان خیلی گل کشیده‌اند و این حداقل ۲ دهه تلاش شهرداری برای آوردن گل به زندگی خانواده‌ها و کودکان است. شهر بچه‌ها رنگی است، آدم‌ها شاد هستند، ماشین نیست و حیوانات دیده می‌شوند.

وی تاکید کرد: نگاه کودکان انسانی‌تر و حتی نگاه به کودکان کار هم شاد است و حاصل ارتباط خانواده‌ها با کودکان کار است. امیدوارم با نگاه انسانی‌تری کمتر شاهد کودکان کار باشیم و شاهد شهری باشیم که کودکانش کودکی کنند.

جوادی‌یگانه اظهار کرد: امیدوارم همکاری شهرداری و کانون پرورش فکری ادامه پیدا کند و هر سال شهر تهران را از منظر کودکان ببینیم.

سپس برندگان رتبه دوم و دریافت مدال نقره با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا گراف

پویا سرایی از مدرسان و نوازندگان صاحب نام موسیقی به بهانه اجرای پروژه نمایشی-موسیقایی «سوگ آزادگی» از ویژگی‌های متفاوت این اثر در استفاده از موسیقی اصیل ایرانی در قالب تعزیه گفت.

پویا سرایی نوازنده سنتور که همراه با تعدادی از نوازندگان صاحب نام موسیقی کشورمان پروژه نمایشی-موسیقایی «سوگ آزادگی» به آهنگسازی فردین خلعتبری و کارگردانی مجید خسروبیگی را این شب‌ها در حال اجرا دارد در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به پیوندهای میان تعزیه و موسیقی و برخی بدعت‌ها در این حوزه توضیح داد: به اعتقاد من بخش عمده‌ای از تأثیرگذاری تعزیه، به‌عنوان یک هنر چند رسانه‌ای، برعهده موسیقی است. هرچند نمایش، ادبیات، شعر، طراحی صحنه و نور و بسیاری دیگر از هنرها و فنون نیز در اجرای آن تاثیر جدی داشته و دارند، ولی موسیقی ایرانی به نوعی بیش از همه چیز وام‌دار تعزیه است.

این هنرمند افزود: تعزیه، سال‌ها و قرن‌ها به موسیقی اصیل ایرانی اجازه حیات داد. چه زمانی که می‌توانست برای اجرای آن یک پوشش تلقی شود و چه در زمانی که رسانه‌ها گستردگی نداشتند و موسیقی فقط از همین طرق قابل ارائه بود. به این دلیل بخش عمده‌ای از خواننده‌ها و مجریان موسیقی ایرانی، از خبرگان تعزیه نیز بوده‌اند.

وی ادامه داد: امروز موسیقی ایرانی رسانه‌های دیگری پیدا کرده و از طرفی برخلاف گذشته، نیاز به پوششِ خاصی هم برای ارائه موسیقی نیست. به همین دلیل تعزیه و موسیقی ردیف، سال‌هاست راه جدایی پیدا کرده‌اند. این انفکاک تا جایی پیش رفته که خودِ من به عنوان یک مدرس و ردیف نواز،‌ از اجرای ردیف در تعزیه شگفت‌زده می‌شوم. در حالی که در عرفِ تعزیه‌خوان‌ها این اتفاق کاملا اصیل و قدیمی، قرن‌هاست که رخ می‌داده است. دو راهه شدن تعزیه و ردیف‌نوازی آن قدر برجسته شده که هنرمندان امروز به سختی باور می‌کنند این دو از یک سرچشمه و چه‌بسا عین هم بوده‌اند.


این نوازنده و پژوهشگر شناخته شده موسیقی ایرانی بیان کرد: خاطرم هست سالیان پیش مقاله‌ای با عنوان «پیوند تعزیه و موسیقی ایرانی» تالیف کردم که هم اکنون نیز در تارنمای دایره‌المعارف بزرگ اسلامی در دسترس است و به وجوه اشتراک بی‌شمار بین این دو حوزه پرداختم. جالب اینکه لفظ «گوشه در ردیف» از تعزیه اخذ شده که به معنای یک سکانس از روایت است.



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا گراف

پاسخ تهیه‌کننده «ستایش» به منتقدان/ این گریم را باورپذیر می‌دانیم

 

تهیه‌کننده سریال «ستایش» درباره انتقاداتی که در فضای مجازی نسبت به گریم نرگس محمدی بازیگر این سریال همزمان با آغاز پخش فصل سوم مطرح شده است، توضیحاتی ارائه کرد.

آرمان زرین‌کوب تهیه‌کننده سریال «ستایش» درباره انتقادات نسبت به چهره پردازی نرگس محمدی بازیگر نقش اصلی این مجموعه در فصل سوم، به خبرنگار مهر گفت: ما در سریال «ستایش۱» با یک زن ۲۰ ساله رو به رو بودیم و در فصل دوم با یک زن ۴۰ ساله و حالا در فصل سوم که این شب‌ها روی آنتن شبکه سه می‌رود شاید در روند داستانی تنها چند ماه از فصل دوم گذشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 شهريور 1398 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 14 صفحه بعد